Bila Master Radix kembali menipu pengguna

. Tuesday, October 13, 2009
  • Agregar a Technorati
  • Agregar a Del.icio.us
  • Agregar a DiggIt!
  • Agregar a Yahoo!
  • Agregar a Google
  • Agregar a Meneame
  • Agregar a Furl
  • Agregar a Reddit
  • Agregar a Magnolia
  • Agregar a Blinklist
  • Agregar a Blogmarks

GM ke Tawau, Sabah minggu lepas. Agak kurang menyenangkan mata memandang jenama Master Radix kedapatan di warung dan restoren di sekitar Sabah.
Tambah sakit mata dan hati apabila kakak GM seorang guru di Sungai Patani memberitahu bahawa Master Radix di jual di sekolah beliau.
Tambah geram menerima sms Master Radix di jual di sebuah restoren di negeri Perlis.
Lagi tambah kecewa bila melihat Master Radix menggunakan papan Kopi Radix di R&R Bukit Merah, Perak.
Apakah kita semua kini sudah layu dan masih dibuai dengan 'mabuk ketupat' raya. Apakah istilah Gempur Radix hanya mainan di bibir sahaja. Apakah kita seperti generasi yang lampau dengan istilah "cukuplah dengan apa yang ada sekarang". Apakah kita asyik dengan keselesaan sekarang sehingga hilang lupa masa depan kita akan terancam.
I feel shocked mendengar kenyataan PJS Sabri SP mengatakan "MASTER RADIX AKAN KEBUMIKAN KOPI RADIX DI BUMI PERLIS". I hope dont be monkey excited(terkejut berok) dengan apa yang GM sampaikan ini.
Kepada semua warga yang membaca sila copy and paste dan masukan dalam blog masing-masing.

6 comments:

joe penang said...

Mintak GM tolong siasat. Sebelum raya(seminggu cuti sekolah) saya ada buat aduan kepada Cawangan Tanjung Malim, Perak tentang radix master kat kpg saya(felda sg behrang).
Petugas tu meminta no ahli saya dan no telefon. sampai sekarang dia tak call saya balik. Mintak gm tolong siasat.
Kalu boleh setiap siasatan/operasi banteras radix master cerita la dalam blog ni.

Saya balik kampung jumaat ni. Jika tiada tindakan/perubahan apa lg saya perlu buat?

GM said...

SALAM
HUBUNGI HIDZIR 0194155717

Abd Halim Said said...

Bagaimana dengan tindakan undang-undang yang diwar-warkan sebelum ini akan diambil ? Kenapa sehingga kini tiada perkembangannya.Marah kerana ianya dijual di warung dan sebagainya apa rasionalnya ?. Kalau mereka menipu kerana menggunakan jenama RADIX ambillah tindakan undang-undang segera. Jangan biarkan dan berikan muka kepada mereka. Pertahankan hak dan maruah kita mengikut prosedur yang betul.

GM said...

Tindakan undang-undang sudah diambil. Tunggu waktu dan ketika.

joe penang said...

Lama dah dengar kes ni. Tak dengar lak cite HPA failkan injuksi melarang perkataan Radix digunakan oleh radix tiruan nih. Dlm kuliah mingguan pun x dengar penceramah bercerita.
Sy tak setuju ada yg kata kita biarkan saja. Kena lawan gak guna mahkamah. Kita gunakan semua saluran yang ada. Tak guna kita register nama radix utk kita guna je. Biarkan sahaja bila lanun guna nama kita.
Adakah kita lambat bertindak?

GM said...

bukan masaalah lambat bertindak. kita dah ujud tem peguam untuk atasi semua ini. tapi paham-paham lah.nak buat suatu kes kena ada cukup segala bukti. peguam kena ada fakta tepat. kita lihat mc donald pun kalah dengan mc curry.

Share

Share |