KECURANGAN DALAM PENUKARAN PENAJAAN

. Friday, April 24, 2009
  • Agregar a Technorati
  • Agregar a Del.icio.us
  • Agregar a DiggIt!
  • Agregar a Yahoo!
  • Agregar a Google
  • Agregar a Meneame
  • Agregar a Furl
  • Agregar a Reddit
  • Agregar a Magnolia
  • Agregar a Blinklist
  • Agregar a Blogmarks

Hal ini perlu di ambil perhatian serius oleh seluruh warga HPA Malaysia. HQ hanya membenarkan penukaran penaja pengedar yang tidak aktif dari tahun 2003 kebawah. Namun kita mendapati ada usaha "matlamat menghalalkan cara" yang akan merosakan imej MLM Syariah. Antara tektik licik yang dilakukan adalah memindahkan nama sesaorang kepada waris dengan alasan tidak mau aktif. Suka saya ingatkan disini tindakan ini akan merosakan imej MLM HPA.
Mulai sekarang penukaran penaja pada warith hanya boleh di lakukan sekiranya ada lampiran surat kematian.
Wasalam

3 comments:

Abd Halim Said said...

Kena hebatkan pentarbiyahan tuan. Golongan yang pentingkan kebendaan akan berusaha dgn bermacam cara . Tekankan perjuangan dalam perniagaan dan bukannya kewangan semata-mata

ziyacenter.blogspot said...

kalu bisa pengedar yang demikian di non aktifkan saja anggota membernya.
Bagi pembaca yang berada seputaran Lampung dan sekitarnya yang ingin thalabul ilmi tentang thibun nabawi silahkan daftar dalam Kuliyah Herba Sehari pada 21 Mei 2009, di wisma dahlia UNILA bandarlampung. terbuka untuk umum. Menghadirkan:
Tommyda PJ(Ath Thibun Nabawy), Ust.Tri Mulyono,Lc. (MLM Syariah), dr.Agus Kelana (10 Penyakit yang banyak diderita), Thry Harry (Terapi sehat Herbal)
Fasilitas :
a. Snack
b. Makan
c. Makalah
d. Kartu diskon belanja produk s/d 25%
e. Dll.
Eiiit tunggu dulu ...dan dapatkan !!!
1. Diagnosa Penayakit via Iridology
2. Tes Kadar Gula darah
3. Tensi darah
semua GRATIS!! Buktikan!!!
kontribusi: hanya Rp125ribu. Biaya dapat diangsur sejak sekarang (Dp tanda jadi Rp 75.000).
Terbatas Untuk 70 Peserta, untuk pendaftaran dan info hubungi :

Hidayat
Cp. 0813 7995 9029 (call only)

di Sekretariat Arabic Club masjid Al Mulk RSUAM
jl.rivai 06 Bandar Lampung

ahbodolahman said...

Saya bersetuju dengan saranan En Halim, setelah beberapa bulan aktif dalam HPA ini, saya juga dapati MLM HPA seolah-olah retorik Islamik untuk mendapatkan keuntungan duniawi sesetengah pihak. Paling menyedihkan saya, ada sebahagian ahli dan PJS bermati-matian dalam memperjuangkan produk HPA kerana sayangkan umat Islam dan untuk menyelamatkan Islam, namun ada segelintir peniaga HPA tidak berpegang kepada amanat Tuan Haji Ismail malahan tujuan HPA berniaga yang "tak rela sesen pun....". Malah ada dengan sewenang-wenangnya membeli barangan kemudahan kedai dari orang bukan Islam.

Saya khuatir, dengan tindakan bebal segelintir beberapa peniaga dan penggiat HPA ini, akan melingkupkan perniagaan HPA ini keseluruhannya suatu hari nanti. Ujian Allah bukan hanya turun kepada sesiapa yang berbuat laknat sahaja.

Paling capek banget, buat penat attend PBC jer.

Syabas kepada HPA sekiranya ada buat teguran, amaran keras atau menarik balik keahlian dan menggugurkan keahlian kepada yang berbuat khianat kepada HPA dan lebih-lebih lagi kepada Islam. Ini perlu perhatian serius dari pihak pengurusan.

Share

Share |